tisdag 5 februari 2013

Sommartunika till guddotter

Min fina underbart söta guddotter fyllde två år förra helgen. Funderade på vad jag kunde tänkas ge henne med tanke på att hon har en speciell plats i mitt hjärta. Rotade fram alla mina tyger å mönstertidningar och bestämde mig för en sommartunika. Jag e så trött på mörkret å kylan så denna klänning blev en fröjd att sy! Kändes som något nytt jämfört med tidigare långärmade alster. Och dessutom blev det i prickar som jag älskar.

Mönster från Ottobre. Rödvit prickig jersey från Liandlo, enfärgad röd jersey från Znok design och vit mudd från Stoff & Stil.

Önskar jag kunde visa lite tjusigare bilder, men hinner aldrig sätta mig vid datorn å blogga. Alla bilder å inlägg görs från mobilen för att spara tid.

2 kommentarer:

  1. Hur söt som helst, underbar kombo!

    SvaraRadera
  2. Tack, guddottern blev också hon nöjd. Jag gillar verkligen rödvita prickar, gärna med svart till oxå. =) Men detta skulle ju vara mer sommar så jag skippade det svarta.
    JAg gillar verkligen mönstret och kommer troligtvis dyka upp här igen i andra kombinationer. =)

    SvaraRadera